Virtuele nummers bieden een overvloed aan voordelen. Globalisering en multinationale ondernemingen hebben ondernemingen in staat gesteld geopolitieke grenzen te overstijgen. Een robuust maar flexibel communicatiesysteem is essentieel voor deze grootschalige operaties.
Het is een uitdaging om een internationaal team te coördineren dat uit alle hoeken van de wereld afkomstig is. Door verschillende tijdzones kan zelfs het vinden van een gemeenschappelijk tijdstip voor een vergadering moeilijk zijn. Bovendien maken instabiliteit met het Internet en technische problemen de zaken nog moeilijker.
Communicatie- en coördinatieproblemen in elk aspect van je bedrijf kunnen overwonnen worden met cloud telefonie. Cloud nummers zijn zo’n oplossing die je helpen een naadloze verbinding met je belanghebbenden te onderhouden, 24*7 en ongeacht de locatie.
Voor we in detail treden, laten we je eerst op de hoogte brengen van het idee over Cloud gebaseerde nummers en hun werking.
Wat is een virtueel nummer?
In tegenstelling tot fysieke telefoonlijnen of SIM kaarten zijn virtuele telefoonnummers in plaats daarvan via de wolk verbonden. Klanten die een zakelijk Cloud-gebaseerd nummer bellen worden automatisch volgens een vooraf bepaalde logica naar je persoonlijke of kantoornummer geleid.
Voordelen van een zakelijk virtueel nummer
Afgezien van de lagere internationale telefoonkosten heeft het vele voordelen, zoals grotere naamsbekendheid, beschikbaarheid de klok rond, enz. Hier zijn enkele van de voordelen en kenmerken van een zakelijk Cloud-gebaseerd nummer:
Optimaliseer de uitgaven
Virtuele nummers vereisen geen uitgebreide hardware opzet en bijbehorende infrastructuur. Voor alle zaken wordt goed gezorgd door een goede aanbieder van virtuele nummers. Bovendien worden uitgaven voor verwante activiteiten zoals onderhoud, extra personeel, en noodreparaties overbodig. Voor al deze diensten betaal je een goedkoop abonnementsgeld aan een leverancier van virtuele nummers.
Persoonlijk vs. professioneel
Professionals weten hoe belangrijk het is een gezond
evenwicht tussen werk en privé te bewaren. Toch worden bedrijfseigenaars en
ondernemers vaak overspoeld door telefoontjes gedurende de dag. Een
Cloud-gebaseerd nummer kan je zakelijke en privé uren van elkaar scheiden. Een
bedrijf kan zijn oproepen op basis van tijd naar een ander nummer
doorschakelen. Je kunt oproepen direct op je werk ontvangen tijdens kantooruren
(bijvoorbeeld van 9 tot 17 uur). Anders worden ze doorgeschakeld naar een
collega of gaan ze naar de voicemail.
Leestip: Tweede
zakelijke nummer vast op je mobiele telefoon of app ? Welke is beter ?
Vergroot je plaatselijke aanwezigheid
Als bedrijven banden met de gemeenschap willen aanknopen, moeten ze opgaan in de plaatselijke bevolking. Dit kan bereikt worden door lokale nummers te hebben. Daardoor wordt een merk beter geassocieerd met mensen, terwijl de vertrouwensfactor wordt verhoogd. De kans dat een klant een oproep beantwoordt van een plaatselijk nummer is groter dan van een onbekende code.
Afhankelijk van de stad kunnen bedrijven wisselende nummers
kiezen. Je agenten zouden toegang hebben tot betere en meer aangepaste
informatie die op een bepaalde regio is afgestemd en je helpen bij het
analyseren van belgegevens die specifiek zijn voor die regio.
Tip: Slimme
ondernemers regelen hun telefonie eenvoudig met de Belfabriek app !
24/7 connectiviteit
Tegenwoordig is het voor bedrijven absoluut noodzakelijk om de klok rond verbonden te zijn. Een bedrijf kan het zich bijna niet veroorloven ook maar één kans te missen om nieuwe klanten te winnen. Cloud nummers automatiseren dit proces, door gesprekken direct naar de bestemming van je keuze te routeren. Zo kun je in contact komen, waar je ook bent. De mogelijkheid hebben om op afstand te werken kan je agenten ook meer operationele flexibiliteit geven. Deze technologie geeft je de zekerheid dat je nooit meer een telefoontje zult missen.
IVR integratie
Met behulp van Interactive Voice Response (IVR) kun je je hele communicatieproces automatiseren. Met behulp van vooraf opgenomen boodschappen worden alle inkomende oproepen begroet en naar de juiste agenten doorgestuurd. Bovendien kunnen bellers profiteren van zelfhulptools, en van prioritaire service. Door wachttijden te verkorten en analyses op te waarderen kunnen bedrijven hun efficiëntie verhogen.
Nummerportabiliteit
Een doeltreffend bedrijfsnummer wordt vaak gebruikt als een signaal van je identiteit. Je merkimago en je verkoop zullen eronder lijden als je midden in je campagne je nummer verandert.
Nummers in de cloud zijn gemakkelijk overdraagbaar, zodat je nummer van jou blijft! Je kunt een nummer gemakkelijk binnen een stad overdragen of een andere aanbieder van cloud-gebaseerde telefonie uitproberen door een kleine vergoeding te betalen.
Conclusie
Een ondernemingsnummer heeft een aantal voordelen. Daaronder is de mogelijkheid om nummers op te nemen of te verminderen, je voicemail in elke periode aan te passen, gesprekken overal door te verbinden, en aangepaste wijzigingen rechtstreeks bij je ondersteunende leverancier aan te vragen.
Met een cloud-gebaseerd nummer heb je toegang tot al deze functies. Bovendien hebben cloud-gebaseerde nummers alles in huis wat een organisatie nodig heeft om zijn totale basis uit te breiden, in tegenstelling tot traditionele telefoniesystemen die niet al deze diensten bieden.